(→Sunumu Planlamak) |
(→Sunumu Planlamak) |
||
264. satır: | 264. satır: | ||
İlk yapıcağınız şey sunum ile ne yapacağınıza karar vermek. Örneğin bir gurup dijital fotografı bir sunumda bir araya getirmek çok az planlama gerektirir. Sizin konunuz hakkında diğerlerinin bilgisini artırmak için bir sunum kullanmak daha çok planlama gerektirir. | İlk yapıcağınız şey sunum ile ne yapacağınıza karar vermek. Örneğin bir gurup dijital fotografı bir sunumda bir araya getirmek çok az planlama gerektirir. Sizin konunuz hakkında diğerlerinin bilgisini artırmak için bir sunum kullanmak daha çok planlama gerektirir. | ||
− | Sunuma başlamadan önce bir çok soruyu cevaplamanız gerekmektedir. | + | Sunuma başlamadan önce bir çok soruyu cevaplamanız gerekmektedir. Eğer sunum oluşturmak ile aşina değil iseniz, cevaplarınız daha genel olucaktır. Slayt oluşturma tecrübesi olanların cevapları daha kesin olucaktır. |
− | + | ||
− | + | Sunumunuzu kim görecek? Nasıl kullanılacak? Ana konu nedir? Anahattı nasıl olmalıdır? anahat ne kadar detaylı olmalı? Bir ses dosyası çalışanacakmı? Canlandırma çekici olurmu? Slaytlar arasında geçiş nasıl olmalıdır? bunun gibi sunum oluşturulmadan önce cevaplanması gereken bir çok soru vardır. | |
− | The | + | |
+ | Her zaman bu sorulara kesin cevap ermeniz gerekli değildir. Bir anahat oluşturmak çok önemlidir. Bazı slaytların neleri içerecegini zaten biliyor olabilirsiniz, diğerlerininden neleri içereceği hakkında fikriniz olabilir. Bu doğru. Hazırlarken değişiklikler yapabilirsiniz. | ||
+ | |||
+ | Önemli olan ne istediğiniz ve nasıl yapacağınız hakkında genel bir fikrinizin olmasıdır. Sunumu hazırlmaadan kagıt üzerinde çalışırsanız hazırlamanız daha kolay olur. | ||
+ | |||
+ | ===Sunum Sihirbazını Kullanmak=== | ||
+ | You can start Impress in several ways: | ||
+ | From the system menu or the OpenOffice.org Quickstarter. Details vary with your operating system; see the Getting Started guide if you need more information. | ||
+ | From any open component of OOo, click the triangle to the right of the New icon on the main toolbar and select Presentation from the drop-down menu (Figure 10). | ||
+ | |||
+ | From any open component of OOo, choose File > New > Presentation. | ||
+ | When you start Impress, the Presentation Wizard appears (Figure 11). | ||
+ | Tips | ||
+ | If you do not want the wizard to start every time you start Impress, select the Do not show this wizard again checkbox. | ||
+ | Leave the Preview checkbox selected, so templates, slide designs, and slide transitions appear in the preview box as you choose them. | ||
+ | 1)Select Empty presentation under Type. It creates a presentation from scratch. | ||
+ | Note | ||
+ | From template uses a template design already created as the basis for a new presentation. The wizard changes to show a list of available templates. Choose the template you want. More details can be found in Chapter 2. | ||
+ | Open existing presentation continues work on a previously created presentation. The wizard changes to show a list of existing presentations, from which you can choose the one you want. | ||
+ | 2)Click Next. The Presentation Wizard step 2 dialog appears. Figure 12 shows the Wizard as it appears if you selected Empty presentation at step 1. If you selected From template, an example slide is shown in the Preview box. | ||
+ | 3)Choose a design under Select a slide design. The slide design section gives you two main choices: Presentation Backgrounds and Presentations. Each one has a list of choices for slide designs. If you want to use one of these other than <Original>, click it to select it. | ||
==Sayfayı Tercüme Edenler== | ==Sayfayı Tercüme Edenler== |
Openoffice.org Sunum Rehberi
Bölüm 1: Sunum'a Giriş
Telif Hakkı
Bu belgenin telif hakkı © 2005–2007 yazarlar kısmında listelenen yazarlara aittir. GNU Genel Kamu Lisansı sürüm 2 veya daha sonrası, veya Creative Commons Attribution Lisansı, sürüm 3.0 veya daha sonrası altında yeniden düzenlebilir veya dağıtılabilir.
Bu rehberdeki tüm ticari markalar sahiplerine aittir.
Yazarlar
Geri Bildirim
Bakımcı: Jean Hollis Weber
Belge Hakkındaki görüşlerinizi ve önerilerinizi lütfen şu adrese bildirin:
authors@user-faq.openoffice.org
Teşekkürler
Tim Kampa, Charles Fannan, ve Dana Oliver, San Francisco Eyaleti Üniversitesi Teknik ve Profesyonel Yazım Programı ögrencilerine bu belgenin OpenOffice.org 1.1 sürümünün hazırlanmasındaki yardımları için teşekkür ederiz (telif hakkı Tim Kampa). Dan Lewis ve Jean Hollis Weber bu bölümü OpenOffice.org 2.0 için tekrar yazmıştır ondan daha önce Linda Worthington tekrar yazmıştır.
Yayın Tarihi ve Yazılım Sürümü
8 Haziran 2007'de yayınlanmıştır.OpenOffice.org 2.2.1 temel alınmıştır.
Sunum Openoffice.org’un sunum (slayt gösterim) bileşenidir. Metin, numaralı ve işaretli listeler, tablolar, çeşitli grafik nesneler gibi birçok öge içeren slaytlar oluşturabilirsiniz. Sunum, Openoffice.org'in diğer bileşenlerini ortaklaşa kullanabilir, örneğin imla kontrolcüsü ve eş anlamlılar sözlüğü(thesaurus) ve ön paketlenmesi yapılmış metin tipleri, arkaplan tipleri, ve kullanışlı çevrimiçi yardım gibi bileşenleri kullanabilir.
Bu bölümde Sunum (Impress) kullanıcı arayüzünü tanıtır ve Sunum sihirbazı ile nasıl basit bir sunum yapılabileceğini anlatmaktadır.
Sunum ile basit slayt gösterimi dışında şeyler yapıcaksanız bu rehberin ileriki bölümlerinde programın bir çok özelliği hakkında bilgi bulunmaktadır.
Ana Sunum (Impress) penceresinin 3 bölümü vardır (Figür 1): Slayt penceresi, Çalışma alanı, Görev penceresi, sunum oluşturulurken çeşitli paneller gösterilebilir veya gizlenebilir.
Slayt penceresi sunumuzu küçük resimler hainde içermektedir (Bölüm 9'da anlatıldı). Bu pencerede seçtiğiniz slayt, çalışma alanındaki yerini alır. Çalışma alanında slaytınızda istediğiniz değişiklikleri yapabilirsiniz.
Slayt penceresinde bir veya daha fazla slayta çeşitli değişiklikler uygulanabilir:
Ayrıca şu işlemleride yapabilirsiniz, bunlar bu bölümde göreceğiniz gibi slaytlar panelini kullanmaktan daha etkilidir.
Görev penceresinin dört bölümü vardır:
Çalışma alanında beş sekme vardır: Normal, Anahat, Notlar, Dinleyici Kopyası, ve slayt sıralayıcı, bakınız Figür 1. Bu beş sekmeye Görünüm düğmeleri denir. Ayrıca slay oluştururken kullanılan çeşitli araç çubukları vardır; Görünüm > Araç Çubukları ile bunlar görülebilir. Görünüm düğmelerinin altında şuanki çalışma alanı yer almaktadır. Bu seçili slaytınızın çeşitli bölümlerinin toplandığı alandır.
Her görünüm bazı görevlerin tamamlanması için tasarlanmıştır. Özet olarak:
Normal görünümde slayt düzenleme alanına bir slayt yerleştirmek için iki yol vardır: slayt panelinden slayt küçük resmine tıklamak veya gezgini kulanarak.
Gezgini açmak için, standart araç çubuğundaki Gezgin düğmesine bas veya Ctrl+Shift+F5 tuşlarına bas, gezgin listesinden aşağı kaydırarak bir slayt seçin ve çift tıklayın.
Anahat görünümü sunumun tüm resimlerini numara sırasına göre gösterir. sadece her bir slayttaki metin gösterilir. Slayt isimlerini içermez.
Anahat görünümü en azından iki amaca hizmet eder.
1) Slaytın metininde değişiklikler yapmak:
Seçilmiş olan slayttaki metinin paragraflarını Metin Biçimlendirme araç çubuğundaki yukarı aşağı ok düğmeleri (Yukarı taşı, Aşağı taşı) ile hareket ettirebilirsiniz (Figür 2). | Figür 2: |
2) Slaytların anahatları ile karşılaştırılması (Eğer uzman olarak bir tane hazırladıysanız). Eğer anahattınızdan bir başka slayta ihtiyacınız olduğu konusunda uyarıldıysanız, anahat görünümünden veya normal görünüme dönerek o slaytı oluşturabilirsiniz Sonra tüm slaytlarınızı anahattan görüntüleyebilirsiniz.
Eğer bir slayt dogru sırada degilse, onu doğru yerine taşıyabilirsiniz.
Notlar görünümünü kullanarak slayta not ekleyin:
1) Çalışma alanında Notlar sekmesini tıklayın (Figür 4).
2) Not ekleyeceğiniz slatı seçin.
3) Slaytın altındaki metin kutusundaki "Not eklemek için tıklayın" kısmına tıklayıp yazmaya başlayın.
Notlar metin kutusu yeşil yeniden boyutlandırma ile yeniden boyutlandırabilir ve kenarına imleci(oku) getirerek tutup sürükleyebilirsiniz. metin biçiminde değişiklik yapmak için, F11 tuşuna basın Biçemler ve Biçimlendirme penceresini açın.
Slayt sıralayıcı görünüm tüm slayt küçük görünüm resimlerini çerir (Figür 5). Bu görünümü slaytlar ile gurup halinde veya teker teker çalışırken kullanabiliriniz.
Satır başına gösterilecek slayt sayısını ayarlayabilirsiniz:
Slayt Sıralayıcı ile sunumdaki bir slaytı taşımak:
Gurup halinde slayt seçmek için şu yönyetemlerden her hangi birini kullanın:
Slaytları gurup halinde hareket ettirme:
Not:
Slayt seçim gurubu dörtgen şeklinde çalışır. Dörtgen alanının içinde kalmayan slaytlar bu şekilde guruplandırılamazlar.
Slayt sıralayıcı görünümde tıpkı slayt panelindeki gibi çalışabilirsiniz.
Değişiklikler yapmak için slaytın üzerinde sağ tıklayın açılan menüden şunları yapın (figür 7):
Dinleyici Kopyası Görünümü yazıcıdan çıktı almak için slayt düzeninin ayarlanması içindir. Çalışma alanında dinleyici kopyası sekmesine tıklayın ve görev panelinden düzenlerden br slayt düzeni seçin (Figür 8). You can then choose to print one, two, three, four, or six slides per page.
Bir dinleyici kopyası yazdırmak için:
Çeşitli Sunum (impress) araç çubukları Görünüm / araç çubukları aracılığı ile gösterilir ve gizlenir. Ayrıca her bir araç çubuğunda gösterilecek ikonlarıda seçebilirsiniz.
Sunumdaki çoğu araç çubuğu ooo Draw (çizime) benzer.
Gezgin (Figür 9) belgedeki tüm nesneleri gösterir. Bu yolla belgedeki şeyleri bulmak için başka bir yol bulunmuş oluyor. Gezgin düğmesi standart araç çubuğunda bulunmaktadır. Düzen / gezgin'i seçerek veya Ctrl+Shift+F5 tuşları ile gezgini açabilirsiniz.
Belgedeki nesnelere(resim, hesap tablosu vs.) anlamlı isimler verirseniz nesne1 veya resim 1 gibi öntanımlı isimlerin neden olabileceği karmaşayı önlemiş olursunuz (figür 9).
Bu kısım sunum sihirbazı ile nasıl yeni bir slayt oluşturacağınızı anlatmaktadır.
İlk yapıcağınız şey sunum ile ne yapacağınıza karar vermek. Örneğin bir gurup dijital fotografı bir sunumda bir araya getirmek çok az planlama gerektirir. Sizin konunuz hakkında diğerlerinin bilgisini artırmak için bir sunum kullanmak daha çok planlama gerektirir.
Sunuma başlamadan önce bir çok soruyu cevaplamanız gerekmektedir. Eğer sunum oluşturmak ile aşina değil iseniz, cevaplarınız daha genel olucaktır. Slayt oluşturma tecrübesi olanların cevapları daha kesin olucaktır.
Sunumunuzu kim görecek? Nasıl kullanılacak? Ana konu nedir? Anahattı nasıl olmalıdır? anahat ne kadar detaylı olmalı? Bir ses dosyası çalışanacakmı? Canlandırma çekici olurmu? Slaytlar arasında geçiş nasıl olmalıdır? bunun gibi sunum oluşturulmadan önce cevaplanması gereken bir çok soru vardır.
Her zaman bu sorulara kesin cevap ermeniz gerekli değildir. Bir anahat oluşturmak çok önemlidir. Bazı slaytların neleri içerecegini zaten biliyor olabilirsiniz, diğerlerininden neleri içereceği hakkında fikriniz olabilir. Bu doğru. Hazırlarken değişiklikler yapabilirsiniz.
Önemli olan ne istediğiniz ve nasıl yapacağınız hakkında genel bir fikrinizin olmasıdır. Sunumu hazırlmaadan kagıt üzerinde çalışırsanız hazırlamanız daha kolay olur.
You can start Impress in several ways: From the system menu or the OpenOffice.org Quickstarter. Details vary with your operating system; see the Getting Started guide if you need more information. From any open component of OOo, click the triangle to the right of the New icon on the main toolbar and select Presentation from the drop-down menu (Figure 10).
From any open component of OOo, choose File > New > Presentation. When you start Impress, the Presentation Wizard appears (Figure 11). Tips If you do not want the wizard to start every time you start Impress, select the Do not show this wizard again checkbox. Leave the Preview checkbox selected, so templates, slide designs, and slide transitions appear in the preview box as you choose them. 1)Select Empty presentation under Type. It creates a presentation from scratch. Note From template uses a template design already created as the basis for a new presentation. The wizard changes to show a list of available templates. Choose the template you want. More details can be found in Chapter 2. Open existing presentation continues work on a previously created presentation. The wizard changes to show a list of existing presentations, from which you can choose the one you want. 2)Click Next. The Presentation Wizard step 2 dialog appears. Figure 12 shows the Wizard as it appears if you selected Empty presentation at step 1. If you selected From template, an example slide is shown in the Preview box. 3)Choose a design under Select a slide design. The slide design section gives you two main choices: Presentation Backgrounds and Presentations. Each one has a list of choices for slide designs. If you want to use one of these other than <Original>, click it to select it.