Openoffice.org Sunum Bölüm 1

Debian Türkiye sitesinden

6630 (Mesaj | katkılar) tarafından oluşturulmuş 17:33, 17 Haziran 2008 tarihli sürüm (Çalışma Alanı)

Openoffice.org Sunum Rehberi


Bölüm 1: Sunum'a Giriş


Telif Hakkı

        Bu belgenin telif hakkı © 2005–2007 yazarlar kısmında listelenen yazarlara aittir. GNU Genel Kamu Lisansı sürüm 2 veya daha sonrası, veya Creative Commons Attribution Lisansı, sürüm 3.0 veya daha sonrası altında yeniden düzenlebilir veya dağıtılabilir.

        Bu rehberdeki tüm ticari markalar sahiplerine aittir.


Yazarlar

  • Dan Lewis
  • Jean Hollis Weber
  • Peter Hillier-Brook
  • Gary Schnabl
  • Michele Zarri
  • Agnes Belzunce


Geri Bildirim

Bakımcı: Jean Hollis Weber

Belge Hakkındaki görüşlerinizi ve önerilerinizi lütfen şu adrese bildirin:

authors@user-faq.openoffice.org


Teşekkürler

        Tim Kampa, Charles Fannan, ve Dana Oliver, San Francisco Eyaleti Üniversitesi Teknik ve Profesyonel Yazım Programı ögrencilerine bu belgenin OpenOffice.org 1.1 sürümünün hazırlanmasındaki yardımları için teşekkür ederiz (telif hakkı Tim Kampa).         Dan Lewis ve Jean Hollis Weber bu bölümü OpenOffice.org 2.0 için tekrar yazmıştır ondan daha önce Linda Worthington tekrar yazmıştır.


Yayın Tarihi ve Yazılım Sürümü

8 Haziran 2007'de yayınlanmıştır.OpenOffice.org 2.2.1 temel alınmıştır.

Sunum (Impress) Nedir?

        Sunum(Impress) OpenOffice.org’un sunum (slayt gösterim) bileşenidir. Metin, numaralı ve işaretli listeler, tablolar, çeşitli grafik nesneler gibi birçok öge içeren slaytlar oluşturabilirsiniz. Sunum, Openoffice.org'in diğer bileşenlerini ortaklaşa kullanabilir, örneğin imla kontrolcüsü ve eş anlamlılar sözlüğü(thesaurus) ve ön paketlenmesi yapılmış metin tipleri, arkaplan tipleri, ve kullanışlı çevrimiçi yardım gibi bileşenleri kullanabilir.

        Bu bölümde Sunum (Impress) kullanıcı arayüzünü tanıtır ve Sunum sihirbazı ile nasıl basit bir sunum yapılabileceğini anlatmaktadır.

        Sunum ile basit slayt gösterimi dışında şeyler yapıcaksanız bu rehberin ileriki bölümlerinde programın bir çok özelliği hakkında bilgi bulunmaktadır.

Not:
Çizimler Openoffice.org draw(çizim) ile aynı şekilde yapılır. Draw(çizim) rehberinden nasıl çizim özelliklerini kullanabileceğiniz ögrenebilirsiniz.

Ana Sunum (Impress) penceresinin bölümleri

        Ana Sunum (Impress) penceresinin 3 bölümü vardır (Figür 1): Slayt penceresi, Çalışma alanı, Görev penceresi, sunum oluşturulurken çeşitli paneller gösterilebilir veya gizlenebilir.

Figür 1. Sunum ana penceresi
İpucu:
Slayt penceresi veya görev penceresini sag köşede X'e basarak kaldırabilirsiniz. Ayrıca bunu Görünüm > Slayt Penceresi veya Görünüm > Görev Penceresi'ni seçerek gizleyebilirsiniz.

Slayt Penceresi

        Slayt penceresi sunumuzu küçük resimler hainde içermektedir (Bölüm 9'da anlatıldı). Bu pencerede seçtiğiniz slayt, çalışma alanındaki yerini alır. Çalışma alanında slaytınızda istediğiniz değişiklikleri yapabilirsiniz.

Sunumb1ff.png


        Slayt penceresinde bir veya daha fazla slayta çeşitli değişiklikler uygulanabilir:

  • İlk slayttan sonra istediğiniz yere yeni slaytlar ekleyebilirsiniz.
  • Eğer bir slaytı gizli olarak işaretlerseniz, o slayt gösterisinin bir parçası olarak gösterilmeyecektir.
  • Artık ihtiyacınız yoksa sunumdan bir slaytı silebilirsiniz.
  • Bir slaytı yeniden isimlendirme.
  • Bir slaytın içeriğini diğer bir slayta taşıyabilir veya kopyalayabilirsiniz. (sırayla kopyala ve yapıştır, yada kes ve yapıştır).


        Ayrıca şu işlemleride yapabilirsiniz, bunlar bu bölümde göreceğiniz gibi slaytlar panelini kullanmaktan daha etkilidir.

  • Seçilen slaytın ardından gelen slayta veya slaytlar grubuna geçişi değiştir.
  • Sunumdaki slaytların sırasını değiştirin.
  • Slayt tasarımını değiştirin. (Açılan bir pencere ile kendi tasarımınızı yükleye bilirsiniz) .
  • Anında bir slayt grubunun düzen tipini değiştirin. ( Bu görevler penceresinde düzenler kısmını değiştirerek bunu yapabilirsiniz).

Görevler Penceresi

Impressgorev.png

        Görev penceresinin dört bölümü vardır:

  • Ana slayt sayfaları: Burada sunumunuz için sayfa biçimi belirleyebilirsiniz. Sunumda (Impress) beş önceden paketlenmiş ana slayt sayfası vardır. Bunlardan birisi ön tanımlıdır, şuan öntanımlı olan boş olandır, geri kalanların arka planı vardır.
İpucu :
F11'e basıp ana slayt sayfasında kullanılan biçimlerde ihtiyacını göre değişiklik yapmak için Biçemler ve biçimlendirme penceresini açabilirsiniz. Bu istediğiniz zaman yapılabilir. Daha fazla bilgi için bölüm 2'ye bakın.
  • Düzenler: Yirmi önceden kurulmuş düzenler paketi bulunmaktadır. Bunlardan istediğinizi seçebilirsiniz, olduğu gibi kullanabilir veya ihtiyacınıza göre düzenleyebilirsiniz. Günümüzde tasarlanmış düzenler hazırlamak mümkün değil.
  • Özel Canlandırma: Bu bölümde seçilen çeşitli slayt ögelerine çeşitli canlandırma efektleri uygulanabilir. ekleyi seçğince karşınıza çıkan listeden seçip canlandırmaların ön izlemesini görebilirsiniz.

Sunumogecanlan.png

  • Slayt Geçişi: Elli altı geçiş mümkündür, geçiş yok'ta bulunmaktadır. Geçiş hızını seçebilirsiniz (yavaş, orta, hızlı). Belirli bir süre sonra otomatik ve tıklaması ile geçiş yapabilirsiniz.

Sunumgecis.png

Çalışma Alanı

Çalışma alanında beş sekme vardır: Normal, Outline, Notes, Handout, and Slide Sorter, as seen in Figure 1. These five tabs are called View Buttons. There are also many toolbars that can be used during slide creation; they are revealed by selecting them with View > Toolbars. The actual Workspace section is below the View Buttons. This is where you assemble the various parts of your selected slide.

Sunumogecanlan1.png

Each view is designed to ease the completion of certain tasks. Özet olarak:

  • Normal view is the main view for creating individual slides. Use this view to format and design slides and to add text, graphics, and animation effects.
  • Outline view shows topic titles, bulleted lists, and numbered lists for each slide in outline format. Use this view to rearrange the order of slides, edit titles and headings, rearrange the order of items in a list, and add new slides.
  • Notes view lets you add notes to each slide that are not seen when the presentation is shown.
  • Slide Sorter view shows a thumbnail of each slide in order. Use this view to rearrange the order of slides, produce a timed slide show, or add transitions between selected slides.
  • Handout view lets you print your slides for a handout. You can choose one, two, three, four, or six slides per page from Tasks pane > Layouts. Thumbnails can be re-arranged in this view by dragging and dropping them.

Kaynak